poniedziałek, 5 grudnia 2011

Przykładowy Biznes Plan .

     Oto przykładowy biznes plan który powstał na potrzeby studiów i pomógł w zaliczeniu przedmiotu .Mam nadzieje że choć trochę wam pomoże .

Powodzenia .



Biuro Podróży



NAZWA firmy









Status firmy: Spółka z.o.o.

Udziałowcy:



                      Adres firmy:

                  Telefon / fax















SPIS TREŚCI:

Zamiast wstępu.

I. Procedury postępowania rejestracyjnego.

II. Opis przedsięwzięcia.
2.1. Podstawowe cele
2.2. Nasze Możliwości i szanse.                                             2.3. Podstawowe zagrożenia

2.4 . Analiza S.W.O.T.

 III.  Informacje dotyczące przedsiębiorstwa.
3.1. nazwa, siedziba, status prawny
3.2. przedmiot działalności
3.3. udziałowcy
3.4. zarząd i pracownicy

IV. Analiza marketingowa
4.1. Analiza konkurencji
4.1.1. badania rynku

4.2. Analiza rynku
4.2.1.   Klienci i ich potrzeby
4.2.2.Co wpływające na rynki zbytu.

4.3. Analiza rynku, usługi.
4.3.1. Baza transport
4.3.2. kwatery
4.3.3. usługi dodatkowe



4.4. Plany marketingowe.
4.4.1. organizacja wycieczek
4.4.2. Reklama.                                                                      4.4.3. strategia cenowa.


V  .Analiza finansowa.
5.1.Koszty operacyjne.
5.2.Rachunek zysków i strat.
5.3. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy.
5.4. Wskaźniki.

5.5. Próg rentowności przedsiębiorstwa.


VI. Kontrola i weryfikacja.

                                                                               VII.Załączniki.
Zaświadczenie O Wpisie Do Ewidencji Działalności Gospodarczej
Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON.
Karta Zgłoszenia Działalności
Cenniki usług.



  Ad .1.Procedury (postępowanie rejestracyjne) przy zakładaniu  firmy).
1.   Wpis do ewidencji gospodarczej
Należy go dokonać w Urzędzie Miasta Jatrzębie Zdrój  (urząd właściwy ze względu na lokalizację firmy).
Termin:  około 2 tygodnie.
Należy przygotować: dowód osobisty, formularz wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
Koszt: 100 zł.
2.   Wpis do Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej
        (Ze względu na lokalizację Urzędu Statystycznego tj. w Chrzanowie – brak druku
Należy się zgłosić do najbliższego oddziału urzędu statystycznego (właściwy dla mnie Urząd Statystyczny Oddział w Chrzanowie) i złożyć wniosek – formularz rejestracyjny.
Urząd Statystyczny nada mojej firmie numer REGON.
Termin:  do dwóch tygodni.
Należy przygotować: dowód osobisty, odpis, ksero lub wyciąg z wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i wypełniony formularz.
Koszt: usługa bezpłatna
3.   Wyrobienie pieczątki firmy
Zrobię to w punkcie usługowym w Jastrzębiu Zdrój.
Termin:  3 dni.
Należy przygotować: zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
Koszt: 40 - 100 zł.
4.   Założenie rachunku bankowego
Chodzi o specjalne konto dla działalności gospodarczej.
O założeniu konta informuję Urząd Skarbowy w Jastrzębiu Zdrój.
Należy przygotować: dowód osobisty, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zaświadczenie o numerze REGON, wzór pieczątki, wniosek o założenie rachunku.
Koszt: średnio 50 zł miesięcznie.
5.   Zgłoszenie działalności w Urzędzie skarbowym w Jastrzębiu Zdrój nadanie numeru NIP.
Zgłaszam rozpoczęcie działalności w terminie 7 dni od jej rozpoczęcia i uzyskuję numer identyfikacji podatkowej NIP–1.
Wniosek o przyznanie NIP-1 musi zawierać moje nazwisko i imię, adres, obywatelstwo, nurem PESEL oraz dane o prowadzonej działalności (forma organizacyjno-prawna, siedziba, numer REGON,
organ rejestrujący). 

Należy przygotować: zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zaświadczenie o numerze REGON, umowę dzierżawy.
Koszt: ponieważ jestem podatnikiem VAT, muszę w Urzędzie Miasta w Jastrzębiu Zdrój wpłacić 152 zł opłaty rejestracyjnej i dowód wpłaty przedstawić w Urzędzie Skarbowym.

6.   Zgłoszenie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.

W ZUS zgłaszam siebie ( w ciągu 7 dni od momentu rozpoczęcia działalności ) jako płatnika składek ubezpieczeniowych  oraz swoich pracowników (w ciągu 7 dni od dnia zatrudnienia).

Należy przygotować: dowód osobisty, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zaświadczenie o numerze REGON i NIP, formularz ZUS ZFA (druk zgłoszenia płatnika składek), formularz ZUS ZUA (wniosek –zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego).
Koszt: usługa bezpłatna.
7.   Powiadomienie inspektoratu pracy. (Państwowa Inspekcja Pracy – Oddział w Katowicach)

        (Ze względu na lokalizację PIP tj. w Katowicach – brak druku)
Ponieważ zatrudniam pracowników muszę zawiadomić okręgowy inspektorat pracy.

Należy przygotować: formularz informujący o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności, liczbie pracowników.


Zamiast wstępu.

       Biznes - Plan dla naszego biura powstał, aby przybliżyć zamierzone cele i opracować jak najtrafniejsze sposoby ich wykonania w  najbliższych latach istnienia firmy „Barbados” Drugim powodem było uzyskanie środków finansowych w postaci kredytu bankowego      ( 20 tys.zł) na niezbędne inwestycje - wyposażenie biur w nowoczesny sprzęt biurowy,    niezbędny do obsługi klienta w tego typu biurze.
 Staraliśmy się przeanalizować, jaką pozycję może zająć nasza firma na rynku biur turystycznych obsługującym młodych ludzi - uczniów szkół średnich i studentów, dorosłych i osoby starsze ,oraz jakich mamy konkurentów. Naszym największym atutem jest to, że  jesteśmy  nową  firmą na rynku wieloma świeżymi i trafnymi propozycjami z niewielkim zapleczem w postaci biura głównego w Jastrzębiu – Zdrój i filia w Czechowicach-Dziedzicach . Posiadamy  w urzytku  najnowszy program ogólnosieciowy,  wraz ze system komputerowy, dzięki któremu można dokonywać rezerwacji przelotów, noclegów, przejazdów kolejowych, autobusowych itd.
       Wiedząc z dostępnych badań, że z 6-milionowej populacji młodych ludzi (w wieku 15-26 lat) co dziesiąty wyjeżdża za granicę (czyli 600 tys. osób), i  że co roku ta liczba rośnie, założyliśmy w pierwszym roku - ok. 1.5 % pozyskanych klientów co dało liczbę 8.500 tys. osób. Wiemy też, że nasilenie kampanii promocyjnej musi przypadać przed świętami ,wakacjami i feriami, wtedy kiedy najwięcej młodzieży i dorosłych korzysta z usług biur  podróży.
Bardzo ważną dla nas rzeczą jest dobór pracowników do działu obsługi klienta. Chcemy, aby byli to ludzie młodzi, którzy rozumieją jakie potrzeby mają  potęcjalni klienci i są otwarci na nowe propozycje ,odznaczają się entuzjazmem i łatwością nawiązywania kontaktów, mają pewne doświadczenie bądź wiedzę o branży turystycznej, potrafią posługiwać się nowoczesnymi urządzeniami biurowymi i znają przynajmniej jeden język – np. angielski, niemiecki itp. W zamian oferujemy im ciekawą, dynamiczną pracę z możliwością doskonalenia się . Mając świadomość również słabych stron naszej firmy - jako zupełnie nieznanej na naszym rynku, musimy cały wysiłek skierować na promocję oraz przedstawienie jak najlepszego, wyróżniającego się spośród konkurentów wizerunku naszej firmy. W następnych latach chcemy zwiększać swój udział w rynku i stawać się coraz bardziej rozpoznawalną wśród naszych potencjalnych klientów.                                              Ponieważ w pierwszych latach działalności nie przewidujemy wprowadzania własnych produktów turystycznych, nasz zysk oparty jest na prowizji od poszczególnych produktów. Osiągnięte zyski po trzecim roku działalności zamierzamy przeznaczać przede wszystkim na rozwój sieci własnych biur w  Regionie, co  może oznaczać nawet większą ilość punktów w jednym mieście .

 .  Biuro Podróży " Barbados” istnieje na rynku od  września2005r. W tak krótkim czasie zdobyła duże doświadczenie z zakresu usług turystycznych, jak i obsługi klienta. Dowodem tego jest powszechne uznanie jakim cieszy się ona zarówno wśród firm, z którymi współpracuje, jak również wśród grona stałych klientów, które ciągle się powiększa.

Agencja " Barbados" to zespół kompetentnych, ambitnych, otwartych i godnych zaufania pracowników, chętnie podejmujących wszelkie wyzwania i konsekwentnie dążących do wyznaczonego celu.

Ponadto, dbając o profesjonalną obsługę klienta agencja inwestuje w pogłębianie wiedzy z zakresu turystyki, wysyłając swoich pracowników na szkolenia, sympozja, kursy oraz targi.

Na uwagę zasługuje to, iż agencja " Barbados" czynnie uczestniczy w życiu społecznym środowiska lokalnego. Przykładem tego jest ufundowanie przez firmę w roku 2005 głównej nagrody jaką była wycieczka do Hiszpanii, dla klienta domu handlowego "Hagebau".

Najbardziej cieszy nas fakt, że nasi liczni klienci są usatysfakcjonowani i zadowoleni z naszych usług.
To świadectwo, iż nasza praca jest sumiennie i rzetelnie wykonywana, a nasz wysiłek przynosi oczekiwane rezultaty
.
II.                                                                                              2.1. Misja i cele przedsięwziecia .
Misja  działania “BARBADOS” jest zapewnienie bezpiecznego i komfortowego wypoczynku przyszłym nabywca.
- Nasza firma będzie dbała o to żeby klient był zadowolony z naszych usług.     
-  Będziemy dążyć aby nasz klient był przekonany, że dokonał  słusznego wyboru
- Zadbamy o bezpieczeństwo i komfortowe warunki wypoczynku klienta
- Każdy klient będzie traktowany jak potencjalny partner w interesach.

W najbliższym roku zamierzamy osiagnac następujące cele:
       Organizacja wycieczek długo i krótko terminowych oraz obozów , zimowisk dla młodzieży szkolnej .
       Organizacja sympozjów i narad dla grup zorganizowanych
       Organizacja wczasów rodzinnych .
       Narad dla grup zorganizowanych itp. - pomoc w wyborze ofert    Niskie ceny naszych IMPREZ skuszą niejednego potencjalnego konsumenta.
       W osiąganiu naszych celów i zamierzeń duży nacisk będziemy kładli na ochronę środowiska oraz propagowania przyrody jako największego dobra o które trzeba się troszczyć i pielęgnować aby przetrwało nie zmienione  dla potomnych .
 Nasze oferty kierujemy do ludzi na każdej płaszczyźnie
wiekowej. Będą to zarówno ludzie młodzi jak i tzw. Bussines lass.
W okresie najbliższych 2 lat  zamierzamy opanować 15% rynku krajowego w sprzedaży ofert turystycznych.
Wyżej wymienione cele stanowią konkurencyjność naszej firmy co w przyszłości może zaowocować.
Głównym zadaniem jest szybkie i skuteczne pozyskiwanie ofert turystycznych.
       Aby zrealizować powyższe cele nasze biuro powinno poszerzać kontakty ze szkołami, uczelniami,przedsiębiorstwami, instytucjami naukowymi oraz, rozwinąć działalność reklamową radiową, telewizyjną, prasową, poprzez Internet.                                                            tak że :pozyskiwanie nowych klientów i ekspansję naszych ofert na nowe rynki .
        podwyższanie jakości usług,
       wzmocnienie promocji usług
       po zdobyciu zadowalającej pozycji na rynku w przyszłości poszerzenie profilu działalności firmy.
        
 Chcąc pozyskać klientów indywidualnych ich rodziny utrzymujemy stały kontakt z przedsiębiorstwami organizującymi wypoczynek dla swoich pracowników ich rodzin.



2.2. NASZE MOŻLIWOŚCI I SZANSE. 

Kierujemy nasza ofertę handlowa do całego społeczeństwa, zarówno zamożnego jak i ubogiego, co daje nam większe możliwości organizowania imprez i wycieczek. Wycieczki są w urozmaicone cenowo w zależności od sytuacji materialnej klienta. Aby lepiej poznać oczekiwania naszych klientów nasze biuro turystyczne prowadzi badania marketingowe i indywidualne rozmowy z klientami (na temat wycieczek i ich upodobań). Jako że jesteśmy nową instytucją o zakresie stricte regionalnym i chcemy powiększać bazę swoich stałych klientów, dlatego propagujemy stosunkowo niskie ceny usług oraz okazjonalne promocje.

 2.3.PODSTAWOWE ZAGROŻENIA..
▪ Rosnąca liczba poważnych, aktywnie działających konkurentów, których       oferty  postrzegane są przez klientów i detalistów jako szeroka i ogólnie  dostępna
▪ Niż demograficzny
▪ Wzrost kursu walut
▪ spadek zaufania klientów wywołany niepowodzeniem albo   dezorganizacją niektórych biur turystycznych.
▪Nieżetrelność biur turystycznych.
▪Niskie dochody niektórych grup społecznych (szczególnie robotników i bezrobotnych.                                                                                                            










CZYNNIKI RYZYKA.



MOCNE STRONY
SŁABE STRONY
§        Dobra lokalizacja
§        Wysoka jakość usług
§        Różnorodność ofert
§        Imprezy dostosowane do ciągłych zmian w wymaganiach klientów
§        Doświadczona kadra zarządzająca
§        Wysokie kwalifikacje zawodowe pracowników
§        Wysoko rozwinięte systemy informatyczne
§        Kompleksowy charakter świadczonych usług
§        chęć zwiedzania i wyjazdów coraz szerszych grup społeczeństwa
§        integracja europejska
§        dobrze rozwinięty marketing w tym reklama
§        Sezonowość sprzedaży usług
§        Brak wykształconego i ugruntowanego wizerunku firmy
§        Brak kompleksowej oferty dla poszczególnych segmentów rynku
§        Ograniczona liczba kontaktów
z biurami zagranicznymi









2.4. Analiza S.W.O.T.


SZANSE
ZAGROŻENIA
§        Wzrost zamożności części społeczeństwa, która preferuje wycieczki zagraniczne
§        Doświadczenie firmy doceniane przez klientów
§        Duża grupa lojalnych klientów
§        Wzrost atrakcyjności ofert z uwagi na przełom wieku
§        Możliwość ciągłego poszerzenia zakresu oferowanych usług
§        Tworzenie oddziałów i filii
§        Nawiązanie współpracy z przedsiębiorstwami zagranicznymi o podobnym charakterze działalności
§        Wejście na rynki zagraniczne
§        okres rozpoczęcia działalności zbliżający się z wzmożoną sprzedaż ofert świąteczno  - sylwestrowych oraz wyjazdami młodzieży szkolnej na zimowiska
§        Rosnąca liczba poważnych, aktywnie działających konkurentów, których oferty  postrzegane są przez klientów i detalistów jako szeroka i ogólnie dostępna
§        Niż demograficzny
§        wzrost kursu walut
§        spadek zaufania klientów wywołany niepowodzeniem albo dezorganizacją niektórych biur turystycznych








III.       Informacje dotyczące przedsiębiorstwa.
3.1 Biuro Podróży „Barbados”.
Status - Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
 Adres Firmy:
Jastrzębie Zdrój.
Ul: Turystyczna 13.
44 – 335 Jastrzębie Zdrój.
Woj. Śląskie.

 Filia Biura:
Czechowice – Dziedzice.
Ul:Kolejowa23.
43 – 503 Czechowice – Dziedzice.
Woj. Śląskie.
Bank  ING. „Bank Śląski”
W Jastrzębiu Zdrój.
Ul:J.Piłsudskiego 4 
Numer konta: 102015 62-359875- 0000-2551.
  
Nr identyfikacyjny podatnika podatku VAT.
484-02-00-156

Nr identyfikacyjny.REGON.
                                                      346205145




3.2. Przedmiot działalności. Branża.

Przedmiot: Biuro Podróży.

Wkład: Działalność rozpoczynamy z własnym kapitałem uzyskanym z oszczędności, które pokryją nasze finansowe zapotrzebowanie na rozpoczęcie funkcjonowania naszej firmy, oraz z zaciągniętego kredytu długoterminowego w PKO. SA.                         Wysokość kredytu   20 000 00 zł.
Wkład własny udziałowców 56 000 00 zł.

3.3. Współudziałowcy.Zarząd.Pracownicy.

 1.Kamila Szczotka.31% Udziałów. Prezes Zarządu

 2.Barbara Tokaj. 23% Udziałów. Kierownik ds. marketingu.

 3.Janusz Walaszczyk.23% Udziałów. Kierownik ds. transportu i
 sprzedaży.

 4.Justyna Zawada.23% Udziałów. Kierownik ds. ekonomicznych.

Obsługę biura oraz filii zapewniają wykwalifikowani pracownicy zajmujący się:
- Sprzedażą ofert (usług),
- Ubezpieczeniami,
- Rezerwacjami,
- Kontaktami z klientem.
Sekretarka biura.






 3.4. Przedsięwzięcie obejmowało :


wynajem pomieszczeń, w których będzie znajdowało się biuro turystyczne (dzierżawa obiektu o powierzchni 220 m² ),
remont pomieszczeń,
zakup mebli,
zakup sprzętu potrzebnego do prowadzenia firmy tj: komputery ,monitory, fax, telefony ,drukarki , skaner ,itp.
zakup środków transportu,
inne (założenie łącza internetowego, wydatki na stałe opłaty,              podatki, reklama itp.),



Wydatki inwestycyjne i źródła finansowania przedstawia TABELA.


Przedsięwzięcie inwestycyjne 
 Wydatki inwestycyjne
Źródła finansowania
Wynajem lokali
2000 zł miesęcznie
Z zysków
Remont
10 tyś zł
Wkład własny
Zakupy mebli.(Biurka,szafy,krzesła)
10 tyś zł
 Wkład własny
Zakupy sprzętu(komputery,monito ry,fax,telefony,drukarki, skaner.itp
15 tyś zł
 kredyt
Środki transportu
20 tyś zł
Wkład własny
Inne wydatki
 2 tyś zł
Wkład własny
Pracownicy + udziałowcy
16 tyś zl
Z zysków
. 
  

Kredyt oprocentowany na 21%, spłata rozłożona na 3 lat po  419,15
. Spłata odsetek od pozostałej części niespłaconego kredytu




IV. Analiza marketingowa.
4.1. Analiza konkurencji.
Nasze biuro pomimo że znajduje się w bardzo dobrej lokalizacji tj:  Śląsk ,Podbeskidzie, (bliskość gór i ośrodków wczasowych oraz Zalewów Rybnickiego i Żywieckiego)stale powinno kontrolować działania konkurencji bliższej i dalszej aby nadążyć za Najnowszymi trendami i  proponować jak najatrakcyjniejsze oferty wypoczynku.

Otoczenie.
Konkurencja lokalna:

„Alabama Tour” ul:Ruchu Oporu 72/7, Jastrzębie Zdrój.
                      ul:Harcerska 2a tel.(032)4712-777
„Altur” ul:Kasztanowa 5 Jastrzębie Zdrój tel.(032)4709-800
4.1.1. Badania rynku.
Firma Usługowo-Turystyczna”Gunar”
Ul:Pszczyńska 328. Jastrzębie Zdrój tel.(032)473-0015
Biuro Podróży ”Sindbad Max” al. Piłsudskiego32a.
Tel.(032)473-1008.
 B.U.T”Wera-Tours”ul. Harcerska 1B. Tel.(032)4714-570 w 345.
Biuro Podróży “Andrelix” Plac Arki Bożka tel.(032)4751-413.

Konkurencja dalsza(województwo)

„24Travels” sp.z.o.o. Bielsko-Biała, ul.Olszówki156
tel(033)8298-693.
Agencja „Ada Travel”.Żory ul.Rynek 2 tel.(032)4342-067
Biuro podróży „Adria”pl. Katowice Plac Grunwaldzki 8
(032)7869-656
Agencja „ASA – PL”  Tychy ul.Budowlanych41.
tel.(032)2276-918
„Astra Tour” Katowice ul. Dyrekcyjna 9.
(032)2587-260
Biuro Podróży”Amida” Bielsko-Biała ul.Mickiewicza34
(033)8227-608
„PHU Kapri” Rybnik Rynek 4
(032)4224-686
Biuro Podróży”Damptour”sp z.o.o Pszczyna ul. Strażacka 4
Filia Cieszyn
„El-Tour” Dąbrowa Górnicza ul. Górników Redenu 2
(032)2615-972
„Explorer” Katowice ul. PCK 6/9 tel.(032)6094-0320 w34
„Family Tour” Skoczów ul.Rynek7 tel.(033)8531-014
„Gazela” Ustroń ul. 3Maja 26 tel.(033)8542-354
Biuro Podróży”Globus” Pszczyna ul.Z.Naukowskiej17
(032)21004-018

4.1.2. Badania rynku.

  W wyniku naszych obserwacji wnioskujemy iż, w dzisiejszych czasach  nastąpiły zasadnicze zmiany  w podróżowaniu oraz wypoczynku  rodzimych klientów.  Nasze obserwacje wskazują, że od  szeregu lat        ( ok.5) zatrzymał się wzrost zainteresowania klientów urlopami za granicą, natomiast wzrosło zainteresowanie ofertami urlopów krajowych. Badania pokazują, że trend wzrostu zainteresowania krajową turystyką będzie kontynuowany.
Powody:                                                                                      brak językowej bariery,  piękne krajobrazowo środowisko, ponowne zainteresowanie się własnym krajem (historią , turystyka, górami, morzem ). Nasze biuro turystyczne chce swoim przyszłym klientom zaoferować interesujące wycieczki po Polsce. Aby poznawali kraj swych przodków.
Oczywiście wszystkie te superlatywy nie rzutują na zainteresowanie ofertami wyjazdów zagranicznych, dlatego każdy potencjalny klient znajdzie coś dla siebie. Co oczywiście wymaga większego zaangażowania oraz znajomości języka
4.2. Analiza rynku. 

4.2.1. Dane demograficzne
Nasz rynek docelowy  to ludność w różnym wieku.
Wielkość populacji ludzi w  Polsce to ok.  37 mln  osób
segmenty to:
uczniowie szkół podstawowych i średnich -   ok.2,5 mln
uczniowi szkół policealnych -               ok. 1 mln
studenci -                                 ok. 900 tys.
pracujący i bezrobotni -                      ok. 1.600 tys.
pozostali.                                   ok.
Z wyników badań wynika, że co 10 młody człowiek z tej populacji wyjeżdża co roku za granicę tj. ok. 600 tys. osób. To jest nasz rynek docelowy. Prognoza przewiduje, że liczba wyjeżdżających będzie się zwiększać. Łatwiejszy dostęp do taniej, samodzielnej turystyki, ciekawość świata wśród młodych ludzi będą powodowały wzrost podróżujących ludzi.

4.2.2. Analiza zachowania nabywców.

Naszymi klientami są młodzi ludzie o niewielkich, ograniczonych zasobach finansowych, nie wymagający wysokiego standardu usług, wyjeżdżający za granicę sezonowo -  w okresie wakacji letnich lub zimowych, najczęściej na okres 2-4 tygodni, łącząc często wyjazd rekreacyjny z pracą sezonową lub z edukacją (języki, stypendia).
Większość klientów nie wymaga organizowania pobytu za granicą, chcą jechać indywidualnie, ograniczając swoje wymagania do zabezpieczenia przejazdu, zakwaterowania i ubezpieczenia. Ta grupa charakteryzuje się dużą mobilnością (czyli odwiedza więcej niż jeden kraj).

4.2.3. Zasięg geograficzny oddziaływania: Polska ,Europa.

4.2.4. Fluktuacja sezonowa (sezonowość sprzedaży): wzrost sprzedaży w okresie wakacyjnym i ferii zimowych (co ilustruje poniższy wykres)






4.2.1.Klienci i ich potrzeby.

·        Oferty naszego biura są tak zróżnicowane by odpowiadały wszystkim naszym klientom. W naszej ofercie mamy wycieczki przeznaczone dla rodzin z dziećmi oraz miłośników gór i morza. Nie zapomnieliśmy także o przedsiębiorcach, dla nich też mamy odpowiednie wycieczki. Dla każdego segmentu rynku mamy odpowiedni produkt. Nasze usługi chcemy proponować w takiej postaci by klient był z nich jak najbardziej zadowolony. Zapewniamy to poprzez wysoko wykwalifikowaną kadrę pracowniczą, odpowiednie standardowo ośrodki wypoczynkowe oraz wszelkie informacje odnośnie naszych produktów.  Nasza firma pod uwagę bierze głównie jakość świadczonych usług i bezpieczeństwo naszych klientów. Te czynniki są najważniejsze dla naszej firmy. Tego oczekują od nas nasi klienci.
 
4.2.2.Co wpływa na rynki zbytu?
. Branża turystyczna stała się jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiego przemysłu. Obecnie tempo wzrostu produkcji w turystycznej należy do najwyższych w kraju. Na tak szybki rozwój branży turystycznej wpłynęły min.:
·       proces prywatyzacji największych przedsiębiorstw i idące za nim zmiany strukturalne,
·        wzrost stopy życiowej ludności.                                        
·       poprawa jakości oferowanych produktów
·       zaangażowanie kapitału zagranicznego
·       zmiany ekonomiczne w kraju i wzrost popytu
·       zorganizowane wyjazdy obywateli polskich do pracy za granicą.
·       Chęć poznawania otaczającego świata .
·       Rozbudowane kontakty polskich firm z kontrahentami z zagranicy.




4.3. Analiza rynku, usługi.

4.3.1. Baza transportowa.

Firma „Barbados” zapewnia swoim klientom transport Autobusami oraz Mikrobusami w zależności od ilości chętnych na terenie całego kraju i Europy.                                                Współpracujemy z wieloma firmami przewozowymi np. „Master”, „Aga-Tur” , „Globus”, „Euro-Trans”, „Trans-Word” które zapewniają wysokiej klasy usługi, komfort przejazdu i bezpieczeństwo.
Firmy przewozowe dysponują nowymi i solidnymi autokarami wysokim standardzie ,oraz wykwalifikowaną kadrą kierowców i pilotów wycieczek.


4.3.2. Zakwaterowanie.
Wynajęcie kwater, pokoi hotelowych ,pensjonatów oraz pokoi w gospodarstwach agro-turystycznych organizuje biuro turystyczne dla indywidualnych potrzeb klientów lub wycieczek zorganizowanych.  W swoich ofertach biuro przedstawi koszty wynikające z określonego zamówienia wraz z wymaganym komfortem oferowanych usług (ilością łóżek, przybliżony czas przyjazdu klientów, wyposażenie pokoju, dzień i godzinę przybycia do hotelu, liczbę osób oraz ilość wykorzystanych nocy).Przedstawi atrakcje przewidziane w czasie pobytu.

4.3.3. Usługi dodatkowe.
 Dysponujemy tak że:

Biletami na wyciągi i orczyki w renomowanych ośrodkach sportów zimowych „tj: Wisła, Jaworzyna, Szczyrk, Szklarska Poręba, Zakopane. Bukowina Tatrzańska, Małostów, Zawoja, Szczawnica i wielu innych.
Bilety wejściowe na sportowe imprezy oraz wystawy
Bilety lotnicze krajowe i zagraniczne.
Ubezpieczenie naszych klientów w czasie pobytu na wycieczkach,urlopach do czasu zakończenia turnusów.
Karnety na basen , lodowisko, solarium a nawet bilety do kina i na imprezy muzyczne itp.

4.4. Plany marketingowe. Strategie działania.
4.4.1. organizacja wycieczek.


  Trasy wycieczkowe :
Trasy wycieczkowe ustalamy na podstawie ankiet i sondaży oraz ofert określonych atrakcyjnych rejonów Polski. Pomorze Mazury , Beskidy, Tatry ,Sudety, Jezioro Rożnowskie ,Otmuchowskie i wiele innych oraz biorąc pod uwagę indywidualne potrzeby i zapatrywania klienta.
             Następnie układamy plan wycieczki, który zależy od czasu jej trwania. Zagospodarowanie czasu może zależeć także od uczestników, którzy mogą składać swoje pomysły co do przebiegu wycieczki.

Rodzaje wycieczek:

- Standardowe wycieczki – wcześniej przygotowane o określonych terminach wyjazdu zazwyczaj zawierają następujące usługi: transport, przewodnik, zakwaterowanie, posiłki, pozostałe usługi(bilety wejściowe na wszelkiego rodzaju imprezy, ubezpieczenie.
- wycieczki „prywatne”: organizowane są na zamówienie klienta - według jego własnego programu i życzeń.

- wycieczki szkolne (Np. zielone szkoły, wyjazdy jednodniowe oraz kilku dniowe, wyjazdy do kina teatru)

- wycieczki tematyczne.(Do Zamków, ośrodków historycznych, w celu zapoznania się z środowiskiem przyrodniczym jakiegoś regionu).

Przykładowe oferty proponowanych przez nas wycieczek

I. Olsztyn KORTOWO obóz młodzieżowy - JĘZYK ANGIELSK
Miasteczko akademickie Kortowo należy do Uniwersytetu w Olsztynie, położone jest poza miastem nad jeziorem Kortowskim, w otoczeniu lasów i parków. Na terenie miasteczka znajdują się akademiki, budynki uczelni, stołówka, sklepy, księgarnia, poczta, boiska sportowe, korty tenisowe, przystań wodna ze sprzętem pływającym, kąpielisko strzeżone, hala sportowa, ośrodek jeździecki, dyskoteki. Miasteczko jest kompleksem chronionym przez straż akademicką.

Zakwaterowanie:
Dom studencki, pokoje 2,3,4 osobowe w segmentach z łazienkami. W akademiku znajduje się świetlica, sala TV, całodobowa recepcja.
Wyżywienie:
Całodzienne (3 posiłki) w stołówce akademickiej.
Pierwszy posiłek: kolacja w dniu przyjazdu, ostatni posiłek:
śniadanie w dniu wyjazdu i prowiant na drogę powrotną
Transport:
autokar turystyczny
Ubezpieczenie:
NNW (10.000 zł)
Ceny obejmują:
zakwaterowanie (11 noclegów), wyżywienie, opiekę instruktora-wychowawcy, pierwszą pomoc medyczną, ubezpieczenie, realizację programu, transport
Program:
Obozy mają charakter rekreacyjny. Wykwalifikowani instruktorzy poprowadzą zajęcia sportowe i rekreacyjne. Zajęcia sportowe to głównie gry zespołowe: koszykówka, siatkówka, piłka nożna. W trakcie obozu przewidujemy dużą ilość rozgrywek sportowych. Zajęcia i rozgrywki sportowe prowadzone będą na boiskach otwartych oraz w hali sportowej. Zajęcia rekreacyjne to gry i zabawy ruchowe, zajęcia na kajakach i rowerach wodnych, wędrówki piesze i rowerowe. Nie zabraknie również czasu na odpoczynek na plaży nad jeziorem pod opieką ratownika. Dla bardziej aktywnych ruchowo zorganizujemy zajęcia: siłownia, aerobic, jazda na łyżworolkach. Program uzupełniający stanowią: wycieczka do Olsztyna (Stare Miasto, zamek) oraz dyskoteki i ogniska.
Dla tych, których interesuje w szczególności poprawa kondycji fizycznej, doskonalenie lub nabywanie nowych umiejętności sportowych zorganizujemy treningi w większym wymiarze godzin.
Dla uczestników obozów o określonym profilu poprowadzimy zajęcia specjalistyczne:


JĘZYK ANGIELSKI
Podczas obozu zostanie zrealizowany autorski program nauki języka angielskiego. Lektorzy poprowadzą zajęcia w sposób odbiegający od nauki języka obcego w szkole. W pierwszym dniu nauki lektorzy sprawdzą umiejętności językowe i podzielą uczestników na grupy , które w zależności od poziomu opanowania języka będą realizowały program dostosowany do posiadanych umiejętności. Zajęcia odbywają się w grupach 10 osobowych w ilości 2,5 godz. dziennie.

II. KRAKÓW, WIELICZKA

Wycieczka 4 - dniowa

1 dzień
Wyjazd z Jastrzębia o godz. 6.00, przejazd do Krakowa- zwiedzanie miasta: Droga Królewska:
Barbakan, Brama Floriańska, Arsenał, Baszty miejskie, Dom Jana Matejki, Kamienica pod Murzynami, Rynek Główny: Bazylika Mariacka, Sukiennice, liczne kamieniczki m.in. pod Baranami, Hetmańska, Wierzynek, Pałac Górków, Dom Jana Długosza; Smocza Jama, zespół murów obronnych z basztami Złodziejską, Sandomierską i Senatorską. Zakwaterowanie oraz obiadokloacja
2 dzień     
Śniadanie. Zwiedzanie Wawelu z przewodnikiem: Zamek Królewski, Bazylika Archikatedralna św.
Wacława i Stanisława, Rotunda św. Feliksa i A daukta, wikarówka. Dzielnica Żydowska- Kazimierz, przejście plantami na Stary Rynek (ewentualny czas wolny). Obiadokolacja.
3 dzień
Śniadanie. Wyjazd do Wieliczki, zwiedzanie Muzeum Żup Solnych, obiad; Tyniec- klasztor Benedyktynów, przejazd na nocleg do Ojcowa.
4 dzień
Śniadanie, zwiedzanie Ojcowskiego Parku Narodowego, przejazd do Piaskowej Skały i zwiedzanie  zamku, ewentualny obiad na miejscu lub na trasie, powrót do Jastrzębia-Zdrój.

II. TRÓJMIASTO – MALBORK

Wycieczka 4 - dniowa

1 dzień
Wyjazd z Jastrzębia o godz. 6.00. W drodze do Gdańska zwiedzanie Malborka- jednego z najstarszych miast Pomorza, w którym znajduje się obronny zamek Krzyżacki. Przejazd do Gdańska, zakwaterowanie, obiadokolacja, nocleg.
2 dzień
Śniadanie. Zwiedzanie Trójmiasta.
Gdynia- zwiedzanie okrętu Muzeum „Błyskawica” lub „Dar Pomorza” oraz Muzeum Oceanograficznego, w którym przeżyjemy wspaniałą lekcje przyrody.
Sopot- renomowane kąpielisko z najdłuższym w Polsce molo.
Gdańsk-Oliwa- zwiedzanie bazyliki Cystersów ze słynnymi organami.
Gdańsk- miasto wpisane na Światową Listę Dziedzictwa Kulturowego UNESCO – Starówka, Długi Targ, Fontanna Neptuna, Ratusz. Obiadokolacja, nocleg.




3 dzień
Śniadanie. Wycieczka stateczkiem po porcie i zwiedzanie portu i Westerplatte, obiadokolacja
4 dzień
Powrót do Jastrzębia. Po drodze zwiedzanie zamków w Gniewie. Przyjazd do Jastrzębia w godzinach wieczornych.

4.4.2. Reklama.


Strategia reklamowa


Przygotowana strategia rozwoju firmy zakłada pełną koordynację działań związanych z wprowadzaniem nowych  i dotychczas oferowanych wyrobów, rozbudowa sieci dystrybucji, a szeroką akcją promocyjno-reklamową. Kampania reklamowa zakłada promocję poszczególnych imprez, będzie ona wykorzystywała większość dostępnych mediów m.in.:
-         radio
-         prasę
-         telewizję
-         działania public relations
-         internet
-         ulotki
-         bilbordy



Do współpracy zapraszamy również:
- Agentów Turystycznych
- Obiekty hotelarskie
- portale turystyczne

Strategia segmentacji rynku
Omawiając strategię segmentacji rynku można stwierdzić, że firma realizuje strategię działania zróżnicowanego. Firma działa na rynku jako całość, przedstawiając swoje oferty pod jedną marką, nie traktuje jednak rynku w sposób jednorodny. Dla każdego z segmentów rynku firma stosuje inne działania marketingowe. Oferty  w tych segmentach są inaczej reklamowane, reklama dozowana jest w innych środkach masowego przekazu ( kolonie, obozy młodzieżowe – specjalne informatory dla nauczycieli oraz opiekunów kolonijnych; wczasy podróże zagraniczne – miesięcznik „Wczasy pod gruszą”)

Strategia produktu (świadczonych usług)
Analizując strategie rozwoju firmy z punktu widzenia relacji zachodzących między rynkiem a o proponowaną usługą, można stwierdzić, że nasze biuro turystyczne „Barbados„ sp.z.o.o. realizuje strategie rozwojowe. Świadcząc usługi turystyczne oraz rekreacyjne firma udostępnia na dotychczasowe rynki oferty o wyższych standardach niż konkurencja, dysponujące wyczerpującymi informacjami, spełniające potrzeby dotychczasowych i nowych klientów, zgodnie ze swoim planem rozwoju firmy.


 Przykładem może być rozszerzenie działalności firmy z rynku krajowego na rynek europejski.

Reklama
Firma wykorzystuje różne kanały przekazu reklamowego, mi.in reklamę prasową w prasie branżowej: „Magazyn Górski”, „Góry”, „Poznaj Swój Kraj”, „Podróże”, Góry i Alpinizm”, ”Wczasy pod gruszą”. Celem reklamy prasowej jest przede wszystkim zachęcenie do korzystania ze świadczonych usług, wykreowanie nowych potrzeb klientów poprzez zaznajomienie klientów z nowymi cechami oferowanych usług, utrwalenie i kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy i jej ofert na rynku. „Barbados” prowadzi także działania reklamowe w sieci Internet wykorzystując wszystkie dostępne tam formy reklamy. Firma posiada swój własny serwis internetowy www.barbados.pl. Posiadany przez firmę serwis internetowy wykorzystywany jest do komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami, serwis na bieżąco  jest aktualizowany pod względem posiadanej oferty.
„Barbados” prowadzi szeroko zakrojone działania reklamowe na wszelkich turystycznych, górskich i wspinaczkowych portalach informacyjnych zamieszczając tam linki do swojego serwisu internetowego, internetowe banery reklamowe, co z pewnością przyczynia się do utrwalenia budowanego „górskiego i turystycznego” wizerunku firmy.

 Firma obrała sobie dwa zasadnicze cele reklamy internetowej: pierwszy to pokazanie siebie, swojej marki i marki świadczonych usług; drugi to przekazanie konsumentom jak najwięcej informacji o danym ofercie, zachęcenie do korzystania z propozycji firmy, co z pewnością skutkuje zwiększeniem sprzedaży, i utrzymaniem dotychczasowych klientów.
Oprócz wymiernych korzyści dotyczących długotrwałego oddziaływania na klienta firma dzięki reklamie internetowej wykorzystuje korzyści „tańszej” reklamy internetowej:

● obniżenie kosztów reklamy w tradycyjnych mediach ,
● możliwość mocniejszego oddziaływania na klienta za pomocą zdjęć, filmów, danych szczegółowych,
● atrakcyjniejszy sposób zaistnienia w świadomości klienta- jako firmy dynamicznie się rozwijającej (przeniesienie z Internetu), nowoczesnej (wykorzystującej nowoczesne technologie) oraz dbającej o klienta (klient ma pełen zakres informacji o firmie, czuje się jej członkiem).

Firma stosuje wszystkie dostępne i popularne instrumenty promocji sprzedaży swoich produktów. „Barbados” uczestniczy we wszystkich branżowych targach i wystawach organizowanych w Polsce i w Europie (Ispo  Winter, Summer,  Zimowe i Letnie Targi Outdoorowe w Szczyrku) i innych imprezach pozwalających na zaprezentowanie i promocję swoich ofert ich marki.  




Firma „Barbados” , przy korzystaniu z proponowanych usług oferuje klientom doskonałe i przydatne prezenty - gadżety reklamowe w postaci breloczków do kluczy, długopisów, toreb reklamowych z nadrukiem firmowym.
W serwisie internetowym firmy „Barbados” , przez cały czas ogłaszane są różnego rodzaju konkursy z nagrodami. Nagrodami najczęściej są specjalnie wcześniej przygotowane propozycje wycieczek, lub inne firmowe gadżety.

4.4.3. Strategia cenowa.

                                     Cena
Cena stanowi jeden z czynników decydujących o wyborze danej usługi. Nie jest to ostateczny czynnik, decydują tu również inne przesłanki, jak : marka, obsługa, wizerunek firmy. Jednak przy dokonywaniu ostatecznej decyzji o zakupie, największa rolę odgrywa cena.
Toteż właściwie ustalone ceny i prowadzona przez firmę polityka cenowa są jednym
z najważniejszych czynników decydujących o wielkości i wartości sprzedaży produktów.
W Firmie „Barbados” sp.z.o.o. ceny ustalane są w fazie projektowania , na podstawie kosztów świadczonych usług, zużycia i określanego narzutu ustalonego przez firmę. Cena wszystkich usług odpowiada przyjętej strategii wizerunkowej firmy.



                                           Promocja

Celem działań promocyjnych naszego biura jest komunikowanie się z nabywcami oraz potencjalnymi klientami w celu wywołania zamierzonych reakcji. Promocja jest wykorzystywana przez firmę do budowania wizerunku świadczonych usług na rynku. Ma na celu zachęcić do korzystania z proponowanych ofert. Promocja stanowi integralny element strategii marketingowej jest ważnym instrumentem walki konkurencyjnej.
Realizując politykę promocji biuro turystyczne „Barbados”, komunikuje się z otoczeniem wykorzystując dostępne instrumenty polityki promocji. Najważniejszym instrumentem polityki promocji wykorzystywanym przez firmę jest reklama.

Dystrybucja
 Zadaniem firmy w zakresie realizacji polityki dystrybucji będzie rozmieszczenie ofert na rynku w taki sposób, aby umożliwić nabywcom, czyli klientom zakup pożądanych usług w dogodnych dla nich warunkach, w czasie i cenie. 
Na polskim rynku turystycznym firma prowadzi dystrybucję bezpośrednią, świadcząc swoje usługi w sposób bezpośredni z łatwym dostępem do potencjalnego klienta.
 




V. Analiza finansowa.
5.1. Koszty operacyjne
·     Płace

Główny księgowy biuro główne i filia 
 4000
l


 Biuro Jastrzębiu Zdrój
 Biuro w Czechowicach
menedżerowie biur      ( Jastrzębie Zdrój, Czechowice-Dziedzice)
 2400
1400

Kadra  wyspecjalizowana(J.Z)
1900
1800

Kadra wyspecjalizowana (Cz-Dz)
1900
1800

Sekretarka
1600


Konserwator
1 200
- 



Razem
Razem
Razem wszystkie wynagrodzenia

 7100
4600
140 592 

 11 700 x 12 miesięcy =  159,600. Bez współudziałowców.

W następnych latach powiększamy płace jedynie o inflację, uznaniowe premie, przewidywane przez zarząd, będą w postaci odstąpienia pewnej części udziałów.
·       
·       


5.2 Rachunek zysków i strat
Przewidujemy  sprzedaż w roku na poziomie  40 produktów po średnio 200  Euro
W drugim roku sprzedaż  60 produktów, w trzecim  75 produktów.
60% sprzedaży w biurze w  Jastrzębiu-Zdrój, 40% w Czechowicach-Dziedzicach
Zakładana pozycja złotówki do Euro:
1Euro - 2005 ok. 4.0, PLN, 2006 4.2 PLN.

Obowiązkowe obciążenie zysku brutto - podatek dochodowy od osób prawnych - 36 %
Przychody finansowe - to lokaty bankowe 5-dniowe, oprocentowanie 0.2%, z całej uzyskiwanej sprzedaży do momentu transferu .



5.3 Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy.



31.12. 2010
 15.04.2011
Zobowiązania
53 200
  53 200
Należności
0
0
Zapasy
0
0



Zobowiązania


inne zobowiązania
53 200 
53 200


inne zobowiązania to pozostałe zobowiązania krótkoterminowe (wypłaty, czynsz itp.) podzielone przez 365 dni i pomnożone razy 30 dni
należności nie ma ponieważ wszystkie produkty sprzedawane są za gotówkę


5.4. Wskaźniki

DOCHÓD OD ZAINWESTOWANEGO KAPITAŁU ( w zł)


1. Zysk z działalności             18 600 zł
2. Kapitał właścicieli                 56 000 zł
3. Wynagrodzenie, jakie
mogliby uzyskać właściciele
pracując gdzie indziej            4 *  52000 zł =  2 800 000 zł
4. Odsetki, jakie mogliby
otrzymać właściciele
inwestując kapitał w inne
przedsięwzięcie                       15% , czyli 10500 zł  



Dochód od                      Zysk netto – Wynagrodzenie  współudzałowców                                                                            180600 - 96000
     =                                                                         *  100%  =                                * 100% = 43%
kapitału                                      Kapitał właściciela                                                     70000

5.5. PRÓG RENTOWNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA



Koszty stałe:                                                          
Ubezpieczenie firmy                                                  2000 zł
Płace, podatki i ubezpieczenia pracowników        288000 zł                
Dzierżawa                                                                36000 zł                     
Amortyzacja środków trwałych                               14200 zł
Odsetki od kredytu bankowego                               23000 zł


 
RAZEM                                                                 363200 zł




Koszty zmienne:

Koszty finansowe                                                    47700 zł

Promocja                                                                100000 zł
Koszty obsługi bankowej                                          6500 zł
Wydatki biurowe                                                     58000 zł
Koszt towaru                                                       6052000 zł
Pozostałe koszty                                                      15000 zł


 
RAZEM                                                               6279200 zł


Koszt zmienny na jedną złotówkę


Suma kosztów zmiennych              6279200
                                               =                           = 0,92 zł
Planowane obroty firmy                 680000

Próg rentowności



Koszty stałe                                                    363200
                                                              =                         =  4540000 zł
1 zł – koszt zmienny                                      1 –0,92
przypadający na jedną zł obrotto



WYBRANE  WSKAŹNIKI ANALITYCZNE



Wskaźnik płynności finansowej



a)    pokrycie bieżących zobowiązań

środki obrotowe ogółem              37000
                                              =                     = 5,29
zobowiązania bieżące                    7000

b)   szybkość spłaty zobowiązań bieżących

płynne środki obrotowe             37000
                                   =                    = 5,29
zobowiązania bieżące                 7000

2. Wskaźniki wypłacalności zadłużenia

a)    wskaźnik ogólnego zadłużenia

zobowiązania ogółem                           60000
                                        * 100%  =                     *  100%  =  46,15 %
aktywa ogółem                                   130000       

b)   pokrycie majątku kapitałami własnymi

kapitały własne + rezerwy                            82659,94
                                              *  100%  =                                 *  100%  =  63,58%       
aktywa ogółem                                              13000

c)    wskaźnik zadłużenia kapitału własnego

zobowiązania ogółem                               60000
                                           *  100%  =                      *  100%  =  85,71%
       kapitał własny                                    70000

d)   wskaźnik zadłużenia długoterminowego

zobowiązania długoterminowe                             50000
                                                          * 100%  =                      *  100%  =  71,43%
           kapitał własny                                            70000

3. Wskaźniki zyskowności

a)    zyskowność sprzedaży

zysk netto                                        180600
                                *  100%  =                             *  100%  =  2,66%
sprzedaż netto                                 6800000

b)   zyskowność ogółu majątku

zysk netto                                      180600
                                *  100%  =                       * 100%  =  138,90%
aktywa ogółem                              130000

c)    zyskowność kapitałów własnych

zysk netto                                   180600
                            *  100%  =                         *  100%  =  258%
kapitały własne                           70000


 VI. Kontrola i weryfikacja.

W pierwszym roku, co kwartał będą zestawiane informacje dotyczące bieżącej sprzedaży i wyniki badania postaw nabywców (na podst. ankiet rozdawanych w biurze). Po analizie tych danych podejmowane będą przez zarząd decyzje, co do ewentualnych korekt działań strategicznych.


CZYNNOŚCI
OSOBA ODPOWIEDZIALNA
TERMIN
zbadanie rynku i sporządzenie prognozy obrotów

1 miesiąc
opracowanie strategii marketingowej firmy

3 tygodnie
zarejestrowanie przedsiębiorstwa

1 miesiąc
zawarcie umowy z dostawcą usług

1 tydzień
uzyskanie potrzebnych zezwoleń

1 miesiąc
otwarcie konta w banku

2 dni
ubezpieczenie przedsiębiorstwa

2 dni
wybranie lokali w  Jastrzębiu Zdrój i w  Czechowicach-Dziedzicach

2 tygodnie
Remont, przystosowanie lokalu

 1 miesiąc 
zawarcie umów najmu lokali

kilka dni
zamówienie potrzebnego wyposażenia

2 tygodnie
zainstalowanie elementów wyposażenia w biurach

1 tydzień
zamówienie formularzy

1 tydzień
wydrukowanie ulotek i plakatów

1 miesiąc
ustalenie zadań zleconych osobom z zewnątrz

1 tydzień
sporządzenie opisów stanowisk pracy

1 tydzień
opracowanie systemu płac

1 tydzień
przeprowadzenie rekrutacji kandydatów

3 tygodnie
przyjęcie do pracy wybranych kandydatów

1 miesiąc
przygotowanie oficjalnego otwarcia biur.

2 tygodnie


17 komentarzy:

  1. Świetny wpis. Bardzo mi pomógł, ponieważ jestem właśnie na etapie pisania swojego biznesplanu i zakładania firmy. Chcę się do tego dobrze przygotować, więc robię krok po kroku. Mam znajomego, który jest mi w stanie pomóc w marketingu, wybrałam już biuro rozliczeniowe (dowiesz się więcej tutaj).

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny artykuł. Sama właśnie jestem w trakcie pisania biznes planu i sporo rzeczy stąd mi się przydało. Tym bardziej, że wiele rzeczy już mam uporządkowanych (np. bookkeeping in poland), więc mam nadzieję, że niedługo już ze wszystkim ruszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomocny tekst. Ja co prawda biznes plany i zakładanie firmy mam już dawno za dobą, ale myślę, że na pewno wpis przyda się wielu ludziom. Jeśli chodzi o prowadzenie firmy, to ja od siebie mogę też dać jedną radę. Koniecznie sprawdźcie ten system https://ax-dynamics.com/pl/microsoft-dynamics-ax. Naprawdę warto go mieć u siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie systemy ERP jak Microsoft Dynamics AX są bardzo dobrym rozwiązaniem dla każdego biznesu. My w firmie korzystamy z spersonalizowanego oprogramowania Comarch https://www.connecto.pl/cennik-optima/, które zostało stworzone w oparciu o potrzeby naszego przedsiębiorstwa. Wdrożenie ERP na ogół ma wiele zalet i w znacznym stopniu wspomaga wszelkie procesy wpływające na funkcjonowanie firmy.

      Usuń
  4. Hej! Mega dobry wpis. Idelanie wszystko opisane. sam teraz piszę biznesplan i już wiem co z czym się je. Dziękuje!

    OdpowiedzUsuń
  5. Aby odnieść sukces w danej branży, trzeba z pewnością posiadać dobrze ułożony biznesplan oraz stale rozwijać potem swoją firmę. Warto jest zwrócić tu uwagę na nowoczesne rozwiązania jak np. specjalne oprogramowanie biznesowe - https://craftware.pl/. Wdrożenie w firmie takich programów ma wiele zalet. Mają one wpływ np. na zwiększenie sprzedaży, czy też poprawę relacji z klientami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno w takim biurze będziemy mieli do czynienia z dużą ilością dokumentów oraz innych papierów. Aby wydajnie nimi zarządzać, potrzebne będą nam pewne urządzenia oraz akcesoria. Moim zdaniem warto jest wyposażyć biuro w wysokiej jakości drukarkę, niszczarkę, a także gilotynę i trymer do papieru - https://somax.eu/47-gilotyny-i-trymery. Wymienione akcesoria z pewnością nam się przysłużą, a także wpłyną na wydajność pracy w biurze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem przekonana, że w biznes planie nawet można ująć rozwiązania innowacyjne które będą stosowane w firmie. Dlatego ja wpisałam, że będziemy stosowali elektroniczny obieg faktur https://www.connecto.pl/elektroniczny-obieg-faktur-w-firmie/ który usprawni naszą pracę w firmie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie sam biznes plan na pewno jest potrzebny aby założyć firmę. Lecz nie należy zapominać o takich rzeczach jak pieczątki firmowe https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/pieczatki-standardowe/podzial-wedlug-tresci/firmowe/ które na pewno przydadzą nam się w codziennej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrym rozwiązaniem dla małych przedsiębiorstw jest efaktoring. Nowoczesna usługa faktoringu online oferowana przez NFG http://nfg.pl/ umożliwia przedsiębiorcom szybkie uwolnienie środków finansowych z faktur. Dzięki temu firmy nie muszą zaciągać cały czas nowych zobowiązań finansowych, które mogą prowadzić do ich zadłużenia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Macie pomysł na uzyskanie odpowiednich funduszy na rozwój firmy? Dodam, że prowadzę ją już dwa lata więc tak naprawdę dotacje raczej odpadają. Polecono mi kredyt z żyrantem, lub bezprocentową pożyczkę na działalność gospodarczą. Jakie jest wasze zdanie?

    OdpowiedzUsuń
  11. Brak pieniędzy na rozwój firmy? Polecam sprawdzić rankingi kredytów.

    Łapcie jeden z nich: https://zerowykredycik.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że na etapie powstawania biznes planu warto od razu rozpatrzeć wdrożenie systemu, który kompleksowo usprawni nam obieg wszystkich dokumentów, pojawiających się na bieżąco podczas funkcjonowania firmy. Polecam oprogramowanie Ready_™

    OdpowiedzUsuń
  14. Ogólnie sam biznes plan w przypadku prowadzenia firmy jest bardzo ważny i ja także muszę dodać, że od razu warto jest wybrać właściwe biuro rachunkowe. Jak dla mnie doskonale w takiej sytuacji współpracuje się z https://ksiegowakolobrzeg.com.pl/ i ich usługi każdemu polecam.

    OdpowiedzUsuń